Halaman

Subscribe:

Ads 468x60px

Rabu, 2 Mei 2012

MBM serah baju seragam sekolah kepada 214 pelajar

 


Seramai 214 murid dan pelajar sekolah yang terjejas akibat banjir di Kuala Dipang, dekat Kampar baru-baru ini tidak dapat menyembunyikan perasaan gembira selepas menerima sumbangan pakaian seragam sekolah daripada Majlis Belia Malaysia (MBM).
Sumbangan itu diserahkan kepada 12 buah sekolah rendah dan menengah di Daerah Kinta Selatan dan setiap murid dan pelajar menerima satu set pakaian jenama Canggih.
Bagi empat beradik, Muhammad Shazwi Adi Mohd Karim, 17, Nurul Alia Aqilah, 16, Muhammad Shazwi Alif , 14, dan Muhammad Shazwi Azid,  13, dari SMK  Seri Kampar tiada apa lagi yang boleh digambarkan mereka selain kegembiraan memiliki baju seragam sekolah baru.
Menurut Muhammad Shazwi Adi, abang sulung dari empat beradik itu, rumahnya di Kampung Pasir, Kuala Dipang rosak teruk akibat bencana banjir yang melanda pada 12 April lalu.
“Masa banjir air naik sampai paras pinggang dan baju sekolah saya dan adik-adik dihanyutkan air,” katanya.
Adiknya Nurul Alia Aqilah memanjatkan rasa syukur kerana ada pihak yang tampil memberi sumbangan kepada murid yang terlibat dengan banjir.
“Saya seronok sebab dapat baju sekolah baru sebab baju lama dah hanyut jadi bila ada yang baru kami tidak lagi rasa susah nak pergi sekolah,” ujarnya.
Antara 12 sekolah yang menerima sumbangan pada majlis tersebut ialah SK Kuala Dipang, SK Tualang Sekah, SMK Kampar dan SMK Sentosa.
Sementara itu, bagi Presiden MBM, Mohamed Maliki Mohamed Rapiee  berkata, sumbangan pakaian seragam sekolah ini mempunyai maknanya yang tersirat.
“Kita tahu sesi persekolahan baru masuk bulan empat tapi baju murid-murid ini dah tiada jadi ini dilihat sebagai isyarat kepada MBM untuk membuat sumbangan ini,” jelasnya.
Beliau yang menyampaikan sumbangan tersebut berkata pemberian hasil dari kerjasama MBM bersama Majlis Belia Daerah (MBD) Tapah serta Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan ini mampu meringankan beban mangsa banjir.
“Walaupun ia tidak sebesar mana tapi sebaliknya kami harap anak-anak ini terus fokus dan berusaha untuk mencapai kecemerlangan dalam pelajaran” katanya.

sumber: Peraktoday.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan